martes, 20 de diciembre de 2011

ORQUESTA VOLAND




La Orquesta Voland propone un viaje musical por los sonidos tradicionales europeos

Música desde la literatura


Esta semana se presentan dos oportunidades para acercarse y conocer en directo el proyecto de la Orquesta Voland, una nueva formación integrada por diez músicos de distintas nacionalidades, aunque afincados en Galicia, que teje un mosaico musical de sonidos tradicionales de varios países europeos. El libreto de esta propuesta está inspirado en la novela del escritor Quinito Mourelle y la música original está firmada por Roberto Somoza. La primera cita para disfrutar de este espectáculo será el miércoles 21, en el Filloa de A Coruña; y la segunda, en La Terraza de Sada (A Coruña), el viernes, 23.


Según los propios impulsores, el proyecto Orquesta Voland, por cierto, nombre que surge como homenaje al personaje homónimo de la novela El maestro y Margarita del ucraniano Mijaíl Bulgákov, está concebido como un cruce artístico entre música y literatura, concretándose en un formato de libro-disco. Esta propuesta pretende llamar la atención no solo al público potencial de ese tipo de obras híbridas, sino también al que busca el disfrute de literatura y música por separado. En ese sentido, la parte creativa del proyecto está encabezada por dos artistas gallegos que tienen su propia voz; Roberto Somoza, como músico, y Quinito Mourelle, como novelista.

Música
En cuanto a la propuesta musical, Orquesta Voland se sumerge en las raíces folclóricas de ocho países europeos (Bulgaria, Rumanía, Moldavia, Ucrania, Polonia, Alemania, Francia y España) con melodías y ritmos que garantizan una fácil comprensión por parte del público. La Orquesta Voland es una formación variada y poco usual, que integra una sección de cuatro clarinetes, un saxo tenor, un acordeón, un violín, un contrabajo, una guitarra y percusión., apostando por una propuesta musical fronteriza entre el folk y el jazz.

Texto
La obra literaria que acompaña a este proyecto también es, en origen, una amalgama entre la novela y el cuento. De hecho, podría definirse como una novela corta en la que se han intercalado ocho cuentos. La historia narra las peripecias de un grupo de músicos y las relaciones que se dan entre ellos durante una gira en microbús. Cada cuento tiene como escenario alguno de los ocho países que el grupo visita, aunque no pretenden ser una guía ilustrada de viaje sino tan solo el pretexto para la narración de una novela moderna que no pierde su sentido si prescindimos de la música que la acompaña.

Los protagonistas de esos cuentos son miembros de la Orquesta Voland y personajes que aparecen a lo largo del viaje, utilizando para ello diferentes puntos de vista que ramifican el tronco de la narración central. Los cuentos se corresponden con las ocho composiciones musicales y nos acercan al espíritu de esos países huyendo de los tópicos de los libros de viajes e incidiendo, en cambio, en una visión más introspectiva y personal.


Quinito Mourelle y Roberto Somoza son los
impulsores del proyecto

Créditos

Música original - Roberto Somoza
Novela - Quinito López Mourelle
Coordinación - Xocas Meijide

Intérpretes
Roberto Somoza - saxo tenor
Alfonso Morán - contrabajo
Nikolay Stoyanov Velikov - violín
Galina Botnar -  acordeón
Xocas Meijide - clarinete
Rafael Espido - clarinete
Jesús E. Sánchez Montero - clarinete
Juan Pérez - clarinete
Rubén Barros - guitarra
Miguel Cabana - percusión




Comparte esta entrada

votar

14 comentarios:

  1. Tanto home e unha soa muller, xa sei quen vai cociñar. Non escoitei, pero hai que paritar os proxectos e seguro que sonan mellor. Sorte de tódolos xeitos. Victoria Kent.

    ResponderEliminar
  2. Que razón tienes Victoria, tanta testosterona es un coñazo, y tanto clarinete una pesadilla, creo que se quieren pasar de originales. Isa

    ResponderEliminar
  3. "Volando voy, volando vengo
    Por el camino yo me entretengo"
    Aii payo arranca la fregoneta!!
    Camarón de la Ría

    ResponderEliminar
  4. Enamorao de la vida , aunque a veces duela". Qué coño está pasando, no puede ser, el jazz huele a podrido...alimentado por fanáticos desorientados. Diploma2 exultantes. Sono un professionale, capici. RIPado di identidade. Sr. Q

    ResponderEliminar
  5. Totalmente de acuerdo contigo Sr.Q, que el Jazz huele a podrido ya lo decía F.Zappa hace tiempo. Los vecinos que lo practican, lo ven como una alternativa a la pachanga y los popes Berkleeanos, paisanos o enchufados(que los hay)pretenden vivir a su costa, sin desnudarse, cayendo en el patroneo y el quitate tú para ponerme yo. Donde está la fantasía y el riesgo? Saludos. Sr P

    ResponderEliminar
  6. Acaso fuchedes a escoitalo?? eso de opinar sen argumentar...soname a gañaneria...
    Saludos Sr.Q e Sr.P.

    ResponderEliminar
  7. Haters everywhere.

    Para decir merdas millor quedade calados.

    Que cada músico faga a música que lle pete.

    ResponderEliminar
  8. vaia tropa de cagasentencias-os, agora parece que ou non hai mulleres, ou non hai imaxinacion, ou hai podredume, en fin, parece que si se xuntan uns cuantos para facer algo que lle apetece, xa son culpables. Hai que joderse con algún.
    E un puto disco hostia! e un proxecto de unha xente que eu sopoño que poria todo o seu coñecemente e ilusion en facelo. Que non te gusta? pois non o escoites, pero por favor, deixa de facerte o listo-inteletual-leido-e-profundo, coñecedor da sociedadede en xeral e da musica en particular. E si tes guevos ou ovarios fai unha crítica unha puta critica, sin sacar esa mala baba tan hortera. E vitoria vai cociñar, e bo para relaxar, a min polo menos me funciona. Perdoa pero o que dis pareceme unha inmensa tontería.
    Ariel

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ariel, posme a lavadora?, supoño que ti branqueas mellor ca ninguén.
      Digo, escribo e fago o que me peta, pra tontos xa temos ós polític@s bipartidistas e ós seus votantes.
      En canto o tema da regueifa, hai conexións moi sospeitosas nos cenáculos da "progresía" galaica e Nordesía actúa dun xeito mafioso, non irei máis alá. !!Viva Galiza ceibe de caciques e morriñent@s!! Saúdos.
      Victoria Kent

      Eliminar
  9. Miña ben querida Sra. Quen:
    Por soposto que vostede pode dicir escribir e falar do que lle pete, faltaría mais, como todo quisque, sobre todo nestes foros verdade? Eu, atendendo a mesma normativa digo tamén o que me peta. Digo simplemente que o que vostede di e unha inmensa tonteria, co perdón por diante, iso si.
    Ben, pois ata aquí pola miña parte estamos de acordo.
    Agora vamos pola parte do blanqueo; mire vostede, mellor que non, eu lavo mais branco como vostede supón e vostede paréceme mais de cores (conceptualmente falando) podería facer unha desfeita, e a verdade non teño o corpo para dar moitas explicacións.
    En canto o tema da Regueifa, Ah! O tema da regueifa! Esta vostede segura que non se equivocou de foro? Recoñézo o ton un pouco fora de ton do meu comentario pero eu pensei que estabamos a falar de un libro disco, de un proxecto de Quinito e Roberto Somoza e a forma de conformar as conexións entre o folclore europeo e o jazz. Teño que recoñecer que o escoitei, e a verdade non podo dicir que sexa o mellor disco do ano, pero si que ten a súa gracia. Tampouco peca de absolutamente orixinal, hai outros proxectos de xente do jazz incursionando en outras músicas, lembro así de súpeto a Brigada Bravo&Diaz e a un trío de dous homes e unha muller (Pena, tampouco e paritario) chamado Trío Rouge, un traballo altamente recomendable dende o meu punto de vista.
    Pero agora que caigo vostede fala do que lle peta, e mais, insinúa o que lle peta, e decide non ir mais alá porque así lle peta.
    Pois nada siga vostede a falar do que lle pete, das pequenas corruptelas e os amiguismos de andar por casa, no medio da GRAN ESTAFA.
    Ariel

    ResponderEliminar
  10. Ariel é brancura e fervente defensor do folclore europeo, deduzo e supoño, Africa está máis perto, é máis ancestral, menos domesticado, máis salvaxe, menos coñecido, +interesante ó fin e ao cabo.
    Tamén sofro as consecuencias dunha guerra incivil (bo traballo dos brigadistas Bravo&Díaz) e dacordo con vostede no argallamento dunha gran estafa, feita de xeito doméstico a galega por grupiños de poder que saben arrimarse as sombras de cidades culturais que están feitas de mentiras e megalomanías consentidas. Hai cuestións preferentes, non só na Novagalegabanca: Ata cando imos aturar a estos fillos do Fraguismo e por qué as voces "ceibes" calan e acoden a chamada dos amos?
    Saúdos.

    Victoria Kent

    ResponderEliminar
  11. E dálle! Como dicía o finado Paco Umbral eu viña aquí a falar de meu libro...disco, e vostede dálle que dálle. Pregúntolle por segunda vez, esta vostede segura que non se equivocou de foro?
    Ariel

    ResponderEliminar
  12. E como decía no pasado Fernando Fernán Gómez: "Váyase a la mierda". Con cariño e sen acritude.

    Victoria Kent

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Perdoe, mais si non me falla a memoria dicia " vayase usded a la mierda"
      Teña vostede bo día
      Ariel

      Eliminar